Konvent 2017 - hospodářské tisky
tisky č. 8 - 10; část T10b doporučena zvláštní pozornosti sborům
poslední aktualizace : 13.11.2017; ZS
Tisk č. 8 - Zpráva o hospodaření, rozpočet
tisk nebyl na konventu čten, ale obšírně uveden autorem
spolu s tiskem č.9; oba tisky byly logicky velmi provázány
Struktura tisku o seniorátním hospodaření
Komentář k hospodaření v roce 2016
Návrhy usnesení konventu (první strana dole)
Výsledovka a Rozvaha 2016 . . . . . . . . . . . . str. 2 a 3
Tabulka Strukturovaných výdajů pro rozpočet a skutečnost 2016, rozpočty 2017 a 2018;
tabulka Příjmů a ostatních finančních údajů pro totéž období . . . . . str. 4
Zpráva o hospodaření se SSF . . . . . . . str. 5
Tisk č. 9 - Návrh repartic 2018
Tisk obsahuje dvě tabulky. První obsahuje srovnání 4 variant celkových repartic s loňskými.
Druhá tabulka je rozpisem všech 4 variant na seniorátní s celocírkevní reaprtice, a to už bez srovnávání.
Komentář k oběma tiskům:
Výše navrhovaných repartic se odvíjí od rozhodnutí o přebytku z roku 2016, následně od možnosti využít více (120 tisíc) nebo méně (60 tisíc) z fondu bydlení seniorátních farářů. Z toho vyplývaly 2 varianty B nebo A celkové výše repartic.
Navíc konvent 2016 uložil připravit rozpis repartic ve 2 variantách - klasicky a nově se solidárním %. To znamenalo propočítat repartice ve 4 variantách - A klasicky, A solidárně, B klasicky, B solidárně.
Tisky č. 10 - Revize hospodaření
tisk nebyl na konventu čten
Tisk č.10 - Revize hospodaření Pražského seniorátu
. . .
III. Doporučení:
- aktualizovat směrnici pro vedení účetnictví, připraveno k projednání,
- definovat pravidla fungování fondů, připraveno k projednání,
- dopracovat směrnici o hospodaření seniorátu.
IV. Závěr:
Hospodaření Pražského seniorátu ČCE za rok 2016 je úplné a průkazné.
Tisk č.10b - Zpráva o revizích sborového hospodaření
, , ,
Shrnutí některých doporučení ze zápisů z revizí hospodaření sborů (na jaro 2018 je naplánovaná kontrola plnění
těchto zadaných úkolů či doporučení):
- Vypracovat či aktualizovat vnitřní směrnici/e pro oblast účetnictví, oběhu účetních dokladů, hospodaření,
- oceňování majetku a inventarizace, zařazování a vyřazování majetku z účetní evidence, poskytování
- cestovních náhrad, archivaci, skartaci…
- Doplnit chybějící kontrolní podpisy faráře či kurátora na příjmových a výdajových pokladních dokladech.
- Oddělit funkce pokladníka a účetního.
- Zajistit všechny potřebné revize (elektro, hromosvodů, plynového zařízení, hasicích přístrojů i přenosných el.
- spotřebičů a prodlužovacích kabelů) v souladu s příslušnými normami.
- Zavést a průběžně aktualizovat označení únikových cest, požární a poplachové směrnice.
- Vést inventarizační seznamy přesně a podrobně.
- Uzavřít s pokladní/m smlouvu o hmotné odpovědnosti.
- Upřesnit pravidla nakládání s některými fondy.
- Konzultovat správné účtování některých položek.
- Věnovat se otázce služebního bytu v souvislosti se směrnicí synodní rady.
- Zvážit odepisování budov a zvýšit tak vypovídací hodnotu účetnictví.